Diversification of activity in the context of companies life cycle
Abstract
Many small businesses grow by taking opportunities to diversify, although there are risks because of limited resources on all fronts. Businesses should weigh up the risks and costs of opting for growth carefully against the benefits. Diversification can take several forms, including new, related products or services to existing customers, new markets for existing products, new products for new markets. But the aim of every company is to decide when and how to diversify. Analysis of literature helps us to understand that finding best moment for diversification is related to the product or companies life cycle. Business diversification is one of the companies growth strategies and correlates with corporate life-cycle theory. Corporate life-cycle theory is an extension of the product life-cycle concept developed in marketing. But there exist at least two problems in employing the concept. Firstly, there is no consensus on the definition of life-cycle model. And secondly, there is no consensus on the methodologies of identifying each life-cycle stage. Author is trying to find such methodology and adapt it to Lithuanian economic situation.
Article in Lithuanian.
Veiklos diversifikacija įmonės gyvavimo ciklo kontekste
Santrauka. Straipsnyje atskleidžiama pagrindinė diversifikacijos strategijos taikymo praktikoje problema – nėra aiškaus atsakymo, kai tikslinga diversifikuoti įmonę, kokiems rodikliams egzistuojant (arba kokiam rodiklių deriniui) įmonė gali pasirinkti šią plėtros strategiją. Teorijoje žinomas diversifikacijos rezultatas ir jos teikiami privalumai įmonei, nusprendus praplėsti veiklą giminingomis arba ne veiklos sritimis, taip pat diversifikuojant įmonę geografiniu atžvilgiu, tačiau nekonkretina, kokioje situacijoje įmonė yra pasiruošusi diversifikuotis. Autoriai bando spręsti šią problemą, pirmiausia nustatant sąlygas, kuriomis įmonei tikslinga diversifikuotis. Ilgalaikis nesulaikomas gaminamo produkto senėjimas verčia įmonę jau nuo jo kritimo fazės pradžios galvoti apie naujo produkto gamybą. Todėl diversifikacijos strategijos taikymas tiesiogiai siejamas su konkrečiomis gyvavimo ciklo fazėmis. Kita problema, su kuria susiduriama siekiant sukurti taikomąjį diversifikacijos modelį, – gyvavimo ciklo fazių ribų nustatymo problema. Dauguma autorių, nagrinėjančių produkto gyvavimo ciklą, apsiriboja fazių aprašymu, vadybiniais produkto gyvavimo ciklo momentais, akcentuojant bendro ciklo pratęsimo galimybes, pateikiamos elgesio rekomendacijos kiekvienu ciklo etapu. Tačiau praktiškai nenagrinėjama, kaip galima būtų nustatyti, kurioje fazėje konkreti įmonė ar produktas yra, kaip galima būtų išmatuoti kiekvieną ciklo fazę ir pateikti tinkamų rekomendacijų. Tiksliau, trūksta gyvavimo ciklo kiekybinio vertinimo modelių.
Keyword : diversification, efficiency of commercial activity, life cycle, measurement of life cycle
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.